Pod trofejí, kterou už v úterý 21. května ve vítězném gestu zvedne nad hlavu nejlepší z letošních českých World Class finalistů, je opět podepsán designér Jan Plecháč. Tentokrát se při její tvorbě inspiroval obrovskou dřinou, která se za každým úspěchem skrývá, a jako její základní element si zvolil brčko.
Společnost Stock Plzeň-Božkov, která World Class v České republice organizuje, designéra Jana Plecháče v souvislosti s cenou pro vítěze oslovila již potřetí v řadě. Výsledkem první spolupráce byla trofej, jež měla ztvárňovat jedinečnost okamžiku, který pro své hosty barmani vytvářejí, a také prchavost každé takové chvíle. Jan Plecháč ji proto vytvořil z ledu. Když roztála, vítězi z ní zůstala barová lžička, kterou si s sebou mohl vzít – třeba i jen pro štěstí – na globální finále. Loňská Plecháčova World Class trofej byla opět o prchavosti a jedinečnosti okamžiku, ale také o bublinkách a kouři, které jsou součástí koktejlů. Rozhodl se v ní znázornit moment, kdy se bubliny ztrácejí v éteru.
Inspirací pro design letošní trofeje byla Janu Plecháčovi náročnost barmanského povolání. „Člověk musí být opravdový srdcař a připravit tisíce drinků, než dostane možnost zúčastnit se takto prestižní soutěže. Cena je proto tvořena brčky z nerezu, která jsou poskládána do snopce. Odkazují na celou historii barmana, čím vším si musel projít a kolik drinků připravit. Vrchol tohoto seskupení tvoří odnímatelné zlaté brčko představující vítězný drink,“ rozkrývá hlavní myšlenku svého návrhu Jan Plecháč s tím, že zlaté brčko si s sebou český World Class vítěz může vzít na globální finále a třeba si ho i pomocí magnetu připnout na klopu saka.
Jeho třetí World Class trofej ale nese ještě jednu symboliku. Jan Plecháč do její podoby promítl také architekturu mrakodrapů coby spojnici mezi historií a budoucností. „První mrakodrapy byly stavěny v Chicagu, které je také jistým způsobem spjato se začátky alkoholové kultury. Vizi budoucnosti naopak naplňuje čínská Šanghaj, kam vítěz odjede na světové finále a která je považována za město třetího tisíciletí, jemuž dominují mrakodrapy,“ objasňuje.